Uwaga Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. OK

Darmowa dostawa od 250 zł

9/9

Przedsprzedaż

W naszym sklepie odnajdziesz specjalną zakładkę z produktami będącymi Zapowiedziami, inaczej często nazywanymi Produkty Pre-Order. Są to takie produkty których wydanie ma dopiero nastąpić, a ponieważ często charakteryzują się one limitowanym nakładem oraz bardzo dużym zainteresowaniem, stąd jest dla nich uruchamiana forma Przedsprzedaży. Czyli możliwość zakupu produktu przed jego premierą / wydaniem. Dzięki takiemu zakupowi masz gwarancję że nie tylko nie zabraknie dla Ciebie produktu, ale także że otrzymasz go najszybciej jak to tylko możliwe, czyli zaraz po ich dotarciu do naszego sklepu.

Przedsprzedaż to nic innego jak system rezerwacji i działa na podobnej idei jak rezerwowanie biletów na oblegany koncert. Tyle tylko że o ile koncert zazwyczaj wiesz kiedy się odbędzie, to z produktami będącymi Zapowiedziami jest już nieco trudniej, jako że bardzo często data jest mocno orientacyjna i ze względu na logistykę produkcji i transportu potrafi wszystko bardzo mocno się opóźniać.

Pytania i odpowiedzi:

Jaki jest sens zakupu w Przedsprzedaży ?

Często produkty które znajdują się w Przedsprzedaży mają bardzo limitowany nakład lub mają trudną dostępność. Czasami może być tak że cały nakład zostanie wyprzedany zanim produkt się ukaże, lub też na dzień dostawy wszystkie egzemplarze będą już zarezerwowane i będzie trzeba czekać na kolejne partie.


Co więcej, często produkty w Przedsprzedaży charakteryzują się niższą ceną, a na taki zakup dajemy Gwarancję Cen. Co oznacza że nawet jeśli cena tego produktu wzrośnie na stronie po tym jak złożysz zamówienie, to nigdy cena ta nie wzrośnie dla Twojego zamówienia. Obecnie również nie wymagamy pełnej przedpłaty dla produktów z Zapowiedzi.


Jeśli składasz zamówienie na taki produkt z Zapowiedzi, masz pewność że taki produkt otrzymasz, w najlepszej możliwej cenie i to w pierwszej kolejności. Działa to trochę na podobnej zasadzie jak rezerwacja biletów na oblegany koncert.


Warto pamiętać też że nie wszystkie produkty sprowadzamy na stałe do naszego sklepu. Czasami jest dla nich dostępna tylko przedsprzedaż. Wynika to z niszowości danego towaru. Jest to forma która pozwala nam oszacować zapotrzebowanie na produkt, a i Tobie daje gwarancję że go otrzymasz najszybciej jak to możliwe.

Czy produkt z Zapowiedzi po swoim terminie pojawi się dostępny od ręki w sklepie ?

To zależy tak naprawdę od produktu. Proszę pamiętaj że nie zawsze produkt z Przedsprzedaży pojawi się później w wolnej sprzedaży w sklepie. Wynika to z wielu czynników. Dla przykładu bardzo niszowych produktów nie sprowadzamy na stałe (nie rezerwujemy ich u producenta), zaś taki produkt potrafi się wyprzedać u producenta/dystrybutora jeszcze w trakcie trwania Przedsprzedaży. Stąd bez rezerwacji po prostu zniknie on z naszej strony i sprzedaż dla niego zostanie zamknięta.

Dlatego by mieć gwarancję otrzymania produktu który Cię interesuje, zalecamy by dokonywać jego zakupu jeszcze w Przedsprzedaży. 

Po prostu tak jak wspomnieliśmy wiele z tych produktów potrafi się wyprzedać jeszcze zanim taki produkt ukaże się na rynku.

Czy podawane terminy są pewne czy też potrafią się zmieniać ?

Musimy napisać wprost że zasadniczo termin który widnieje przy produkcie często nijak ma się do rzeczywistości. Jest to termin który sami otrzymujemy od producenta/dystrybutora, jednak jest tak mocno orientacyjny że sensowniej byłoby wprost nic nie podawać.


Figurki kolekcjonerskie potrafią docierać znacznie później niż pierwotnie deklarował producent i nie jesteśmy w stanie zagwarantować że dany termin zostanie dochowany. Dystrybucja produktów kolekcjonerskich jest bardzo skomplikowana, narażona na wiele czynników logistycznych, oraz ograniczeń, stąd to zjawisko opóźnień jest bardzo częste

Czy informujecie o opóźnieniach ?

Z przykrością musimy napisać że Nie. Wynika to niestety z wielu czynników jak chociażby faktu że sami nie jesteśmy informowani przez dostawców o opóźnieniach, nie mamy również obecnie narzędzi technicznych by dokonywać takich powiadomień. Prosimy o zrozumienie i uzmysłowienie jak wielką skalą są te opóźnienia i jak wielu produktów dotyczą. Tak naprawdę żaden produkt nie dociera na czas, sami nie otrzymujemy od dostawców powiadomień w tym zakresie, stąd na obecną chwilę jest to po prostu dla nas niewykonalne by przesyłać takie aktualizacje.


Stąd staramy się jasno informować na naszej stronie że podawane terminy są jedynie sugestią producenta, a nie wiążącą datą kiedy ten produkt dotrze.

O co chodzi gdy przy Zapowiedzi brakuje terminu ?

Nasz system sklepowy działa tak że jeżeli pierwotny termin zostanie przekroczony, a nie zostanie wprowadzony nowy, to ta data znika i jest zastępowana przez informację że termin oczekuje na aktualizację.

Wynika to z tego faktu który opisaliśmy już wcześniej, że sami nie jesteśmy powiadamiani przez producenta/wydawcę o zmianach terminów. Dlatego po przekroczeniu pierwotnego terminu nie widnieje już tam żadna informacja.

Produkt jest już dostępny w innym sklepie a u Was nadal nie, dlaczego ?

Jak wspomnieliśmy, produkty z Zapowiedzi charakteryzują się bardzo złożoną logistyką i nie mają jednej scentralizowanej dystrybucji. Stąd może się zdarzyć tak że na jednym rynku, lub w sklepie, jest on już dostępny a na drugim nadal nie.


Co więcej, produkty podlegają często ograniczeniom i docierają partiami. W takich sytuacjach zamówienia realizujemy wg kolejności ich otrzymywania i nawet jeśli jakaś partia tego produktu już do nas dotarła, to mogła zostać objęta rezerwacjami stąd produkt nadal widnieje u nas na stronie jako zapowiedź, a my oczekujemy na kolejne partie.


Stąd często potrafi zdarzyć się taka sytuacja że produkt jest gdzieś już dostępny, a u nas np. jeszcze nie. Choć tak samo działa to również w drugą stronę, często i u nas produkt może być wcześniej dostępny a w innym miejscu nadal nie.

Czy może się zdarzyć że po złożeniu zamówienia w Przedsprzedaży, produktu zabraknie i zamówienie zostanie anulowane ?

Mówiąc wprost: TAK.


Jest na to bardzo znikoma szansa, ale niestety odpowiedź brzmi tak i nie mamy na to żadnego wpływu. Na przestrzeni całego okresu naszej działalności było to najpewniej mniej niż 0,1 % zamówień. Jest to naprawdę znikoma sytuacja.


Wynika to niestety z faktu że czasami dla produktów mogą się pojawić alokacje, czyli rozdzielanie zapasów względem różnych rynków. Oznacza to że zainteresowanie produktem było tak duże że producent zmniejszył rezerwacje do niektórych hurtowni, przez co i nam zostały rezerwacje obcięte. Często dowiadujemy się tego zasadniczo w momencie ukazania się produktów i zostajemy zasadniczo tak samo postawieni przed faktem dokonanym i nie możemy nic z tym zrobić.


Współpracujemy z kilkoma dostawcami i staramy się rezerwować odpowiednie ilości obecnie w kilku źródłach, tak by produkt był dostępny dla każdego złożonego u nas zamówienia i nie przyjmujemy zamówień ponad nasz stan rezerwacji na daną chwilę. Niemniej czasami dystrybutor potrafi ograniczyć nasze ilości w dniu wydania i nie możemy z tym nic już wtedy zrobić. W takich sytuacjach będziemy w stanie realizować zamówienia wedle dat ich otrzymania oraz maksymalnie po 1 szt. na osobę. 


Naturalnie w takiej sytuacji niezwłocznie informujemy i otrzymujesz pełen zwrot wszystkich dokonanych przedpłat, łącznie z zaliczkami.

Czy muszę zapłacić za zakup w Przedsprzedaży z góry ?

Nie, na większość produktów będących Zapowiedziami nie wymagamy żadnej przedpłaty. Możesz po prostu złożyć zwykłe zamówienie, nawet z opcją za pobraniem. Możesz je również opłacić z góry, jednak nie jest to wymagane. Możesz także opłacić jego jakąś część, a później w trakcie trwania Przedsprzedaży dopłacać kolejne lub gdy produkt się pojawi. W tym celu najlepiej z opcji płatności wybrać pozycję Przelew bankowy tradycyjny. Jednak to również nie jest wymagane.


Jedynie przy wybranych produktach, na ogół tych droższych i ściąganych na życzenie, wymagana jest przedpłata zaliczki w wysokości 10% (jak chcesz możesz dokonać wyższej wpłaty). Informacja o takiej konieczności znajduje się na karcie produktu, a jeśli jej brak to po prostu nie jest to wymagane.


Natomiast również i przy takich produktach, zaliczka ta nie jest wymagana dla osób które już wcześniej dokonywały jakichkolwiek zakupów w sklepie.

Jak dokonać wpłaty zaliczki ?

Jeżeli chciałbyś dokonać wpłaty zaliczki, choć jak wspomnieliśmy powyżej nie jest to najczęściej wymagane, to z opcji płatności należy wybrać pozycję Przelew bankowy tradycyjny i wpłacić ją bezpośrednio na konto sklepu, którego dane odnajdziesz zarówno na stronie w dziale Kontakt jak i w emailu z potwierdzeniem zamówienia.


Zaliczki nie są w naszym sklepie procesem automatycznym, stąd podczas składania zamówienia będziesz zawsze widział pełną kwotę, a wspomniane 10% musisz samemu wyliczyć. 


Pamiętaj jedynie że jeśli wybierzesz formę płatności przez Przelewy24 lub PayNow, to te systemy płatności elektronicznej wymuszą wpłatę całej kwoty.

Czy kwota wpłaconej zaliczki zostanie później odjęta od finalnej sumy ?

Oczywiście! Zaliczka to po prostu przedpłata 10% kwoty zamówienia i o tą kwotę zostanie później pomniejszona suma zamówienia. Przykładowo jeśli dokonasz przedpłaty zaliczki i złożysz zamówienie za pobraniem, to później o tą zapłaconą kwotę zostanie do Ciebie pomniejszone pobranie. Zaliczka to nic innego jak już z góry opłacona cześć zamówienia.

Czy istnieje możliwość elastycznego opłacania Przedsprzedaży w częściach ?

Tak, choć obecnie tak jak zaliczki nie jest to proces automatyczny w naszym sklepie. I po prostu działa tak samo, możesz z opcji płatności wybrać pozycję Przelew bankowy tradycyjny a następnie opłacać zamówienie w częściach tak jak Ci wygodnie.

Każda Twoja wpłata oznaczona w tytule numerem tego zamówienia, zostaje automatycznie przypisana do Twojego zamówienia.

Jedynie jest to proces ręczny, natomiast już wkrótce zostanie również to zautomatyzowane poprzez Elastyczne płatności online.

Czy po zamówieniu produktu z Zapowiedzi, cena może wzrosnąć ?

Nie. Na każdy produkt z Zapowiedzi, dajemy Gwarancję Ceny. Oznacza to że po złożeniu Zamówienia, cena takiego produktu dla Ciebie już nigdy nie wzrośnie. Ta cena produktu może się zwiększać w sklepie, ale nigdy już nie zwiększy się dla Twojego Zamówienia. Bez znaczenia na aktualny kurs euro lub inne czynniki!

Co więcej, ta cena może Tobie jeszcze zmaleć, dzięki Gwarancji Ceny Pre-Order. Jeśli produkt w dniu dostawy do sklepu otrzyma niższą cenę niż ta z dnia Złożenia przez Ciebie Zamówienia. My zrównamy w dół Twoją cenę do ceny z dnia dostawy.

Czy mogą dojść opłaty w postaci cła ?

Nie! Zamówienia z produktami w Przedsprzedaży są wysyłane bezpośrednio przez nas z Polski. Stąd nigdy nie będziesz musiał płacić dodatkowych opłat w postaci cła, podatków, opłat spedycyjnych itp. Cena którą widzisz podczas składania zamówienia jest ceną finalną.

Czy po dokonaniu zakupu w Przedsprzedaży otrzymam jakieś potwierdzenie ?

Tak, po złożeniu takiego zamówienia otrzymujesz potwierdzenie rezerwacji i jesteś na bieżąco informowany o wszelkich statusach. Wygląda to zazwyczaj tak:


  1. Wpierw otrzymujesz automatyczne powiadomienie o fakcie złożenia zamówienia
  2. Sprawdzamy dla Ciebie jeszcze dostępność produktu i go rezerwujemy
  3. Otrzymujesz od nas wiadomość email z potwierdzeniem rezerwacji
  4. W momencie dotarcia takiego produktu wysyłamy powiadomienie e-mail o gotowości takiego zamówienia do wysyłki. Gdy otrzymujesz taką wiadomość i zamówienie uzyskuje status Gotowe do wysyłki należy nas poinformować o tym czy realizować jego wysyłkę natychmiast czy w innym preferowanym terminie.

Czy uprzedzacie przed wysyłką takiego długo oczekującego zamówienia z Przedsprzedaży ?

Zamówień z Przedsprzedaży nie wysyłamy w ciemno. Po jego ukazaniu się przesyłamy powiadomienie e-mail o dostępności i zamówienie uzyskuje status Gotowego do wysyłki. Wtedy też prosimy właśnie o kontakt zwrotny by wskazać czy chcesz żeby zamówienie było realizowane od razu czy też w późniejszym terminie.

Czy istnieje możliwość wstrzymania wysyłki zamówienia z Przedsprzedaży które się ukazało ?

Rozumiemy że czasami zamówienia z Przedsprzedaży potrafią się nagromadzić w niezbyt dogodnym terminie, stąd tak, istnieje możliwość przetrzymania takiego zamówienia już po ukazaniu się produktu i będącego Gotowym do wysyłki.


O to właśnie pytamy w wiadomości email którą wysyłamy odnośnie dostępności. Po otrzymanej wiadomości zwrotnej, jesteśmy w stanie takie zamówienie przytrzymać do miesiąca czasu, ale nigdy dłużej. Prosimy o zrozumienie, jednak nie jesteśmy w stanie magazynować produktów na dłuższy czas, stąd obecnie nawet jeśli regularnie składasz u nas zamówienia nie będzie możliwości wstrzymywać wysyłki dłużej niż jeden miesiąc.


Natomiast bez otrzymanego powiadomienia z Twojej strony, takie zamówienie zostanie anulowane po 7 dniach.

Czy zakup w Przedsprzedaży można anulować ?

Sam zakup można anulować, jednak proszę byś pamiętał że większość produktów z Zapowiedzi jest sprowadzanych specjalnie dla Klienta pod dane zamówienie. Stąd o ile zamówienie będzie można anulować, o tyle nie będzie to wprost przez nos dobrze odebrane. Staramy się wychodzić z pomocną dłonią przy tego typu produktach i realizacji zamówień i o to samo prosimy.


Również częste anulowanie zamówień może doprowadzić do blokady Twojego konta w sklepie oraz nieprzyjmowania kolejnych zamówień tego typu.


Jeżeli chodzi natomiast o zamówienia na produkty pytane poza stroną, nie będące w stałej sprzedaży a jedynie dodawane na Twoje własne życzenie i w drodze indywidualnych ustaleń, to takiego zamówienia nie można już anulować ani od niego odstąpić, jako że zostało przyjęte w drodze indywidualnych negocjacji.

Ile czasu mam na opłacenie zamówienia z Przedsprzedaży które właśnie dotarło ?

Całkowicie rozumiemy że czasami zamówienia z produktami z Zapowiedzi potrafią się nagromadzić w niezbyt preferowanym czasie. Stąd naturalnie jesteśmy w stanie przytrzymać jego realizację. Prosimy jednak wtedy o pilny kontakt i wskazanie preferowanego terminu wysyłki.

Takie zamówienie jesteśmy w stanie przytrzymać do miesiąca czasu maksymalnie.